Thursday, April 9, 2009

-kolukium sastera-

salam..

Hari ni jadual aku berubah sikit, coz pagi2 aku dah kuar g kampus, ada kolukium anjuran budak kelas aku.... satu sesi dah abis baru aku sampai kat kolukium tu... bas punya pasal. sampai2 je terus makan...hehehe... pas mkn masuk balik dengar pembentangan kertas kerja para jemputan.huhu... bnyak aku dapat bila dengar kolukium tu. kata- kata salah sorang jemputan tu buat aku brsemangat n tiba2 rasa x sabar nk g mengajar kat sekolah. kata pembentang tu, yang menjawab persoalan pelajar " bagaimanakah cikgu nk atasi murid yang moden n nakal kat sek" lebih kurang macam tu la dia punya soalan... so dia jawab " kene ikhlaskan niat. niAT TU PENTING... hmmm kalau pelajar nakal , cikgu kene lagi nakal tapi kene nakal bertempat dan nakal secara bijaksana. bijaksana ni maknanya kita tengok cara orang lain sebagai contoh untuk kita menyelesaikan sesuatu masalah" dia cakap gak... cikgu ni kene ada stylenya sendiri .. first masuk kelas kene tunjukkan diri kita ni berani, berkeyakinan dan lebih pandai dari pelajar. biar pelajar tu tahu yang dia x leh nk main2 ngan kita. but jangan terlampau serius hingga pelajar takut. mean kat sini biar kita tegas bertempat tapi ada masanya pelajar kita boleh anggap kita kawan tuk dia ceritakan masalah. lebih kurang macam tu la kesimpulan yang aku boleh buat daripada pembentang kedua iaitu Dr Roselan Baki....
hehe.. sory aku x leh nk cite bnyk2 pasl kolukium tu sbb aku sibuk bergambar..hahahaha... orang sibuk dok bentang kertas keje , aku kuar bergambar...hehe..

No comments:

Post a Comment