Wednesday, April 22, 2009

-CiNta-


C.I.N.T.A...
cinta????apa itu cinta??? jujurnya aku sendiri tak tahu apa makna cinta... cuma satu sebabnya..AKU TIDAK MEMILIKI CINTA.... YA aku tidak tahu makna jatuh hati,cinta, sayang menyayangi, disayangi oleh insan bernama lelaki. hebatkah cinta itu?? aku ingin sekali merasakan kehebatan cinta yang bisa membuat manusia hilang pedoman kerananya. bukan kerana diri ini hebat, sehingga aku bisa menahan tamparan cinta sang kumbang, tetapi aku ingin sekali merasa manisnya cinta sang kumbang yang sentiasa hinggap pada bunga. kata orang cinta itu manis dikala sang kumbangnya setia pada bunga yang satu dan bisa mengeluarkan cahayanya untuk menyinari hidup bunga ... dan cinta itu pahit apabila sang kumbang berubah menjadi kumbang yg tidak bisa mengeluarkan cahaya untuk menerangi bunga. betulkah begitu ertinya cinta? hebatnya cinta itu kerana mampu membuat manusia menangis dan gembira kerananya, agungnya cinta itu kerana mampu mengeratkan kasih sayang antara manusia di dunia ini...hebatnya cinta ini kerana bisa membuat manusia bangkit untuk menuntut haknya, agungnya cinta ini kerana bisa membuat manusia melupakan perasaan benci yang telah lama tertanam di dalam diri... andai benarlah cinta sehebat dan seagung ini mengapa harus wujudnya perpisahan dan terbitnya kebencian di hati???


CINTA


Andainya Cintamu benar-benar ikhlas, tunjukkanlah


agar aku bisa melihat ,


agar aku bisa mendengar,


andai benar cintamu untukku,


hulurkan tanganmu,


biarku sambut keikhlasan cintamu,


andai benar cintamu hebat,


tunjukkanlah kehebatannya ,


andai benar cintamu agung,


biarlah ijab dan qabul yang menjadi saksinya.



blitz...masih ada aku


harusnya diriku kini x seperti ini,


jadikan dirimu menguasa seluruh hatiku


mesti dirimu dan dirinya telah berdua


namun ku tak bisa ubahkan kenangan kita


bahagiaku ada disampingmu dan


selalu ku beri yg terbaik bagimu


jika masih ada resah dihatimu


dan tak ada tempat untuk mengadu


ingatlah disini masih ada aku


yang setia berdiri hapus pedihmu.


nanananaa...nanana.na..na..na...na..na.





No comments:

Post a Comment