Saturday, April 4, 2009

-aQu teRahru-


-salam...
yoshhhh.... hari ni macam biasa, aku de bnyak assgmnt x siap tp xbuat...(hahaha) ni la sikap aqu yg susah nk ubah... pastu last minit buat keje. aQu rasa seme yg bergelar pelajr mcm tu kot..hahaha( helah bela diri)...
tengah hari tadi aqu dapat cll dari akak aku... kami jarang berhubung sekarang setelah dia bekerja. masing - masing sibuk. tapi aku percaya kami saling ingat- mengingati. so , bila dia tepon tadi panjang juga la kami berborak. sempat gak la dia " kuliah" kat aku suh jangan boros n pandai save budjet. hehhe, maklumla aku ni boros sikit x macam akak aku masa belajar, jarang minta duit... aku dengar je, sbb mmg salah aku.hehe, beberapa minggu sebelum ni aku de minta duit ngan kakak aku ni, masa tu dia dok kg. aku pun sebenarnya segan nk minta, sbb tu kalu aku x terdesak aku xkan minta. hmmm pada mulanya aku minta duit ngan adik aku yg tingkatan 5 tu.hehe.. pe la aku ni, pttnya akak yg bg dt kat adik , ni x, aku pulak yg minta dt kat adik. huhu kesian dapat akak macam aku ni.... aku x bgthu mak , yg aku xde dt sbb aku segan n aku thu mak aku pun x cukup dt. nk minta ngan akak aku, aku lagi malu, lgpun dia kan nak kawin thun ni mesti ngh sve budget. jd aku pun minta la ngan adik aku je...
setelah berminggu- minggu aku guna dt tu baru aku tahu yg adik aku ni sanggup keluarkan semua wang tabung dia tuk bg aku. tu pun akak aku cakap.adik aku siap marah akak aku lagi, sbb akak aku x bg dia pinjamkan duit kat aku. ye la, adik aku tu ting 5, mn de dt .lain la kalu keje. dt tabung dia tu pun dia simpan baki dt belanja sek. akak aku cakp adik aku ni happy sangat sbb dia dapat tolong aku, sbb sblm ni kalu ada masalh aku jarang bgthu dia, so bila aku susah nk minta tolong dia , dia rasa happy n rasa yang diaboleh diharap... aqu betul2 terharu, dia kuarkan seme duit tabung dia semata-mata nk bg aku.... bila aku tahu hal ni tadi kau terus tpn dia nk cakap TERIMA KASIH tapi dia xde.. but beberapa minit kemudian dia tepon aku n aku cakp THANKs BANYAk2 sbb dg duit tu...
aku betul2 bertuah sbb dikurniakan ahli kuarga macam ni, kalu disuruh tukar dengan apa sekalipun aku tidak mahu kehilangan kuarga aku.. Thanks a lot my yunger sis...
ironinya hidup ni, dulu kami selalu bergaduh dan bermasm muka, tapi bila dah dewasa ni n ada masalah adik aku juga yg aku cari... kata pepatah x pernah menipu " air dicincang x akan putus"
tahnk god, kerana menganugerahkan aku seorang adik yg baik.

No comments:

Post a Comment